Veel gestelde vragen / FAQS

Bestellen

Is mijn bestelling goed binnengekomen?

Zodra je een bestelling geplaatst hebt, ontvang je van ons per e-mail een orderbevestiging op het door jou opgegeven e-mailadres. Wanneer jouw pakketje ons magazijn heeft verlaten, ontvang je een tweede mail met hierin de bevestiging van verzending. Hierna ontvang je een e-mail met de track and trace code. Met deze code kan je jouw pakketje volgen tot aan de bezorging.

Ik wil mijn bestelling wijzigen/annuleren, is dit mogelijk?

Zodra wij jouw bestelling hebben ontvangen is het alleen mogelijk deze te wijzigen of te annuleren via de contact pagina. Wij zullen op dat moment ons best doen de bestelling aan te passen.

Is het mogelijk om items te reserveren?

Helaas is het niet mogelijk om items te reserveren.

Kan ik mijn adresgegevens wijzigen nadat ik de bestelling geplaatst heb?

Dit is mogelijk, dit kan via het contact formulier, helaas kunnen wij niet garanderen dat je wijziging tijdig is doorgevoerd bij ons in het systeem.

Mijn kortingscode werkt niet, wat te doen?

Wanneer u een kortingscode heeft die niet blijkt te werken, neem dan contact met ons op. Dan zullen wij dit voor u oplossen. Dit kan telefonisch of via contact@florez.nl

Bezorging & Levering

Welke bezorgopties zijn er?

Op dit moment bieden wij één bezorgoptie aan namelijk PostNL.

Stadaard PostNL levering:

Is jouw bestelling voor 12:00 geplaatst op werkdagen dan wordt je bestelling dezelfde dag nog meegegeven aan PostNL. Indien er bij de bezorgdienst geen vertragingen zijn wordt het pakket binnen 1-2 werkdagen bezorgd.

Moet ik verzendkosten betalen?

Je hoeft bij ons geen verzendkosten te betalen. Hiermee bespaar je 5,25 aan verzendkosten.

Wat is de levertijd van Florèz?

Wij streven erna je bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen te bezorgen.

Zodra jouw pakket door PostNL is ontvangen en is aangekomen in het sorteercentrum ontvang je van ons de track and trace code. Met deze code kan je je pakket volgen tot dat deze bij je bezorgd wordt.

Mijn pakket is na 4 tot 5 werkdagen nog steeds niet geleverd?

Is je pakket na 4 tot 5 werkdagen nog niet geleverd dan doe je er verstandig aan contact met ons op te nemen via de contact pagina. Wij gaan samen met je kijken waar het misgaat. Wij zullen samen gaan kijken naar een zo snel en goed mogelijke oplossing.

Ik heb een klacht over mijn aankoop, wat moet ik doen?

Wij horen graag wat uw klacht is over het product, graag ontvangen wij een ordernummer met een duidelijke foto (Wanneer noodzakelijk) via de mail om dit te beoordelen. Dit mag naar contact@florez.nl

Niet alle producten die ik heb bestelt heb ik ontvangen, wat moet ik doen?

Als blijkt dat uw bestelling niet compleet is, dan is het belangrijk dat wij dit zo spoedig mogelijk weten. Dan kunnen wij in ons magazijn controleren of dit klopt en eventueel aanvullen.

Ruilen & retourneren

Hoe kan ik mijn gekochte producten ruilen of retourneren?

We hebben een ruil- en retour termijn van 14 dagen. Het product dient onbeschadigd retour gezonden te worden. Lees het meegestuurde retour formulier goed door en volg de aanwijzingen. De retour kosten zijn voor eigen rekening.

Ik stuur (een deel van) mijn bestelling retour. Moet ik deze aanmelden?

Om je bestelling retour te sturen mag je het meegestuurde retourformulier invullen. Je hoeft je retour verder niet online aan te melden bij ons.

Kan ik meerdere bestellingen in één keer retourneren?

Ja, het is mogelijk om meerdere bestellingen in één pakket te retourneren. Het is hierbij belangrijk dat de retourbonnen van alle bestellingen die je samenvoegt in het pakket zitten.

Heb ik garantie op mijn product?

Voor alle producten die via onze webshop worden gekocht, geldt een wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Vertoont jouw aankoop een klacht? Dan ontvangen wij graag een mail, dit mag naar contact@florez.nl. Het is belangrijk om in deze e-mail het ordernummer te vermelden en een foto toe te voegen waarop de klacht duidelijk zichtbaar is.

Ik heb een product gekocht via achteraf betalen, hoe moet ik retourneren?

Als er gekozen is voor een betaalwijze via achteraf betalen, dan raden wij u aan om bij service zelf (via de app) aan te geven dat u het product heeft geretourneerd zodat, u geen aanmaning van hen ontvangt. Ook via achteraf betalen zijn de retourkosten voor u zelf. Zodra de retourzending is verwerkt, zal ook de factuur worden aangepast.

Kan ik mijn items ruilen?

Mocht je graag een andere kleur, maat of een geheel ander item willen ontvangen dan kan je contact opnemen met ons via de contact pagina. Dit kan zowel telefonisch als via de mail. Wij zullen dan met u kijken naar de mogelijkheden.

Waarom betaal ik retourkosten?

Het retourpercentage in de modebranche kan vaak oplopen tot 40% of hoger. Het retourneren van pakketten heeft een grote impact op het milieu. Wij van Florèz willen deze impact graag, samen met jou, zoveel mogelijk beperken.

Wanneer wordt mijn retourzending verwerkt?

Wij proberen je retourzending binnen 5 tot 10 werkdagen na ontvangst bij ons in het magazijn te verwerken. Zodra jouw retourzending verwerkt is, ontvang je hiervan een bevestiging via de mail.

Wat moet ik doen wanneer mijn retourzending niet binnen 10 werkdagen verwerkt is?

Is jouw pakket meer dan 10 werkdagen geleden geretourneerd, maar heb je nog geen retourbevestiging ontvangen? Dan raden we je graag aan om ons te mailen via contact@florez.nl. Wij zullen binnen 1 werkdag reageren en dit probleem zo snel als mogelijk oplossen.

Mijn Florèz account

Mijn Florèz account werkt niet, wat moet ik doen?

Controleer uw gebruikersnaam en wachtwoord, of vraag een nieuw wachtwoord aan. Indien dit niet werkt kunt u contact met ons opnemen viacontact@florez.nl.

Hoe verander ik mijn account gegevens?

Jouw account gegevens zijn gemakkelijk te wijzigen door in te loggen op jouw FLORÈZ account. Jouw NAW gegevens zijn aan te passen via het kopje ‘adres’ Je naam en wachtwoorden zijn te wijzigen via ‘accountgegevens’.

Hoe meld ik mezelf aan en af voor de Florèz nieuwsbrief

U kunt zich aanmelden voor onze nieuwsbrief via de website. Afmelden kan onderaan een ontvangen nieuwsbrief in uw mail.